Aktualności

Jak rozpocząć pracę nad tworzeniem etykiety?

08-08-2024

Z punktu widzenia konsumenta etykieta wydaje się jedynie kawałkiem folii lub papieru. Tymczasem nad jej formą pracuje cały sztab specjalistów. Zanim gotowy projekt trafi do druku, musi być starannie dopracowany pod wieloma względami, a każdy jego element – idealnie ze sobą współgrać.

Kolor i wielkość czcionki, grafiki, a przede wszystkim rodzaj etykietypell off, booklet czy też specjalistyczna lub zadrukowana alfabetem Braille’a – muszą zostać starannie przemyślane i wybrane już na etapie jej projektowania dla konkretnego wyrobu czy branży. To ważne, bo etykieta jest bardzo często jedynym wyróżnikiem produktu na tle wielu innych w podobnych opakowaniach – ma zachęcić do zakupu, dostarczyć informacji, zapaść w pamięć konsumenta. Jak zatem przygotować się do pracy nad jej tworzeniem?

Idealna etykieta? To możliwe!

Jesteś na etapie projektowania etykiety i chcesz przejść do jej tworzenia? Pomyśl zatem, do kogo ma trafić produkt. Etykieta eleganckich kosmetyków będzie zupełnie inna niż ta dla syropu na kaszel czy środków czystości. Inaczej będzie wyglądała także etykieta magazynowa, czy ta przeznaczona do znakowania odzieży. Podczas jej tworzenia powinieneś zatem zwrócić uwagę na wiele czynników – od tych czysto praktycznych, aż po estetyczne.

  • Określ grupę docelową
    Określenie grupy docelowej, do której kierowany jest produkt oklejony etykietą, umożliwia nie tylko dopasowanie jej kształtu czy wielkości, ale też znajdującego się na niej przekazu do odbiorcy. Zastanów się zatem, kim są Twoi idealni klienci, jakie mają potrzeby i oczekiwania. Dopasuj kolorystykę, styl czcionki, język informacji właśnie do nich. Jasny i zrozumiały przekaz, odpowiednie połączenie kolorów i przejrzystość to jedne z kluczowych elementów dobrej etykiety.
  • Zastanów się, w jaki sposób etykieta będzie użytkowana
    Materiał, z którego wykonana jest etykieta, powinien być dobrany do powierzchni, na którą będzie naklejana. Równie ważnym aspektem jest to, jak będzie użytkowana. W przypadku leków doskonale sprawdzą się trwałe papierowe etykiety pell-off przeznaczone do wielokrotnego odklejania. Kosmetyki z kolei powinny być wyposażone w naklejki odporne na wodę czy detergenty. Etykiety magazynowe narażone na tarcie czy działanie promieniowania UV lub zmiennych temperatur muszą z kolei posiadać trwały nadruk.
  • Dobierz odpowiednio treść
    Treść etykiety musi być zgodna z obowiązującymi przepisami i wymogami branżowymi. Powinieneś umieścić na niej wszystkie wymagane informacje, takie jak nazwa produktu, skład, dane producenta, termin przydatności do spożycia, numer partii czy kod EAN. Ważne jest, aby informacje te były przekazane w sposób jasny i zrozumiały dla konsumentów.
  • Przygotuj etykietę do druku
    Sam projekt etykiety to dopiero początek jej tworzenia. Teraz bowiem czeka Cię etap drukowania. Do wyboru masz wiele technik: offset, flexo czy druk cyfrowy m.in. metoda termiczna czy atramentowa. Zadbaj o odpowiednie ustawienie parametrów druku – w ten sposób uzyskasz dobre odwzorowanie kolorów i czytelność etykiety. Dla pewności wykonaj zawsze wydruk próbny.

Comex – Twój partner w tworzeniu etykiet

W Comex oferujemy kompleksowe usługi w zakresie doradztwa w zakresie doboru odpowiedniego surowca, kleju, techniki druku, uszlachetnień lub innowacyjnych rozwiązań jak RFID. Mamy wieloletnie doświadczenie i wiedzę niezbędną do tworzenia produktów, które spełnią Twoje oczekiwania. Nasza nowoczesna drukarnia we Wrocławiu umożliwia nam realizację nawet najbardziej nietypowych zleceń. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji na temat oferty.

Kontakt

Verified by MonsterInsights