Aktualności

Trendy w projektowaniu etykiet na 2025 rok

14-02-2025

Minimalizm, ekologia oraz interaktywność to trendy, które w 2025 roku będą dominowały w branży projektowania etykiet. Jeżeli więc chcesz skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji, przeczytaj nasz tekst i dowiedz się, na co jeszcze zwrócić uwagę, aby klienci chętniej sięgali po oferowane przez Ciebie produkty. Jakie wzory i technologie pomogą zadbać o unikalność etykiet? Które kolory są teraz na topie? Sprawdź, zanim zamówisz projekt ulotki na opakowanie.

Minimalizm – mniej znaczy więcej

Minimalistyczne projekty będą cieszyć się naprawdę dużym zainteresowaniem. Tym razem jednak będzie to minimalizm w nowoczesnej odsłonie. Przemyślana typografia, dużo przestrzeni i oszczędna kolorystyka to jego najważniejsze elementy. Dzięki temu etykiety będą jeszcze bardziej przejrzyste, a zawarte na nich informacje – czytelne. Jeżeli chodzi o barwy, to dominować będą ciepłe beże, delikatne pastele oraz odcienie inspirowane naturą, takie jak ogłoszony kolorem roku 2025 Mocha Mousse czy Future Dusk.

Warto dodać, że minimalistyczne etykiety to nie tylko kwestia estetyki, ale także funkcjonalności. Klienci coraz częściej zwracają bowiem uwagę na przejrzystość informacji na opakowaniach i lubią szybko dowiadywać się, jaki jest skład produktu, czy jego działanie. Zamiast przytłaczających grafik, będziemy więc stawiać na uproszczone ilustracje i czytelne kroje pisma, co sprawi, że przekaz będzie bardziej klarowny i intuicyjny.

Ekologiczne etykiety – z troską o planetę

Zrównoważony rozwój to jeden z najważniejszych trendów nie tylko w projektowaniu, ale i w całej branży opakowań, który jest jednocześnie fundamentem działalności firmy Comex. Konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty przyjazne środowisku, a marki odpowiadają na to zapotrzebowanie, wprowadzając ekologiczne etykiety z surowców strukturalnych.

Do produkcji ulotek stosuje się biodegradowalne materiały, takie jak papier kraftowy, recyklingowane folie czy etykiety z masy roślinnej. Ponadto coraz popularniejsze staje się stosowanie tuszów ekologicznych oraz metod druku zmniejszających zużycie surowców. Bardzo ważnym aspektem ekologicznych etykiet przyszłości jest również ich funkcjonalność – nowe technologie pozwalają na tworzenie wariantów, które są nie tylko biodegradowalne, ale także trwałe i odporne na warunki zewnętrzne, takie jak duża wilgotność.

Interaktywne etykiety – połączenie designu i technologii

Rozwój technologii sprawia, że możliwe staje się tworzenie etykiet interaktywnych. W 2025 roku marki będą wykorzystywać kody QR, technologię NFC oraz rzeczywistość rozszerzoną (AR), aby zaangażować konsumentów i dostarczyć im dodatkowych informacji o produkcie.

Etykiety z kodami QR mogą prowadzić do filmów produktowych, stron z przepisami czy dedykowanych promocji, dzięki czemu klient zainteresowany produktem otrzyma jeszcze więcej informacji o nim. NFC pozwala na łatwiejsze połączenie – wystarczy przybliżyć smartfon, aby uzyskać dostęp do cyfrowej zawartości. Z kolei AR może umożliwić konsumentowi „ożywienie” etykiety i zobaczenie trójwymiarowej wizualizacji produktu.

Mikrodetale i artystyczne inspiracje

W 2025 roku wzornictwo inspirowane sztuką stanie się jeszcze popularniejsze. Projektanci będą sięgać po mikrodetale, rzeźbione tekstury i subtelne wzory geometryczne, by nadać etykietom ekskluzywnego, szlachetnego charakteru. Coraz częściej będziemy mieć do czynienia z inspiracjami malarstwem abstrakcyjnym, ekspresjonizmem oraz stylem retro-futurystycznym.

Dzięki nowoczesnym technologiom druku można będzie uzyskać złocone akcenty, wytłoczenia czy efekt 3D, co sprawia, że etykieta stanie się bardziej wyrafinowana i lepiej przyciągnie uwagę klienta na półce sklepowej.

Planujesz wypuszczenie na rynek nowej serii produktu i zależy Ci, aby jego etykieta nadążała za najnowszymi trendami? Zgłoś się do nas. W Comex, cyfrowej drukarni etykiet we Wrocławiu, doskonale wiemy, jak sprawić, aby Twoje opakowanie przyciągnęło uwagę klienta i zachęciło go do zakupu!

Kontakt

Verified by MonsterInsights